tirsdag den 9. april 2019

Klima vs. arbejdstøj




Jeg læste tidligere i dag et fantastisk indlæg fra Signe Wenneberg omkring hendes tur til Sverige. Kort fortalt handler de fremtidens projekter i forhold mode. Virkelig inspirerende - gå ind og læs!!!

Det satte en masse tanker i gang os mig. En del virksomheder har jo arbejdstøj, uniformer m.m. Nogle virksomheder vil også gerne have arbejdstøjet, uniformerne retur når samarbejdet med den enkelte ophører. Og her kommer så mine tanker og bekymringer. Hvad gør virksomhederne med det aflagte tøj? Jeg har hørt, at mange virksomheder brænder tøjet, fordi det ikke kan bruges mere. Men hvorfor bliver det ikke genanvendt?

I min kommune har alle husstande fået udleveret poser, hvor vi kan smide vores ødelagte tøj i, hvor det derefter bliver sendt til genanvendelse - smart! Før smed vi jo de hullede strømper, bukser m.m. i skraldespanden.

For at komme lidt tilbage til det der arbejdstøj, så læste jeg en artikel på JydskeVestkysten, at Regionerne har fundet ud af, at de kan spare 29 millioner om året på at udlicitere vaskearbejdet, hvilket jo er rigtig mange penge. MEN i stedet skal vasketøjet køres til enten Aalborg eller Skovlunde - knap så smart, i hvert fald ikke for miljøet. Flere politikkere udtaler dog, at de heller ikke synes det er så smart.

Her var lidt tirsdagstanker fra mig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar